Gullungar och Dagens fråga

Godmorgon på er! Hoppas natten varit god! Själv somnade jag på soffan, och blev väckt imorse av min faster med man som skulle måla sitt hus (bygger bredvid mamma och pappa där jag bor för tillfället) Kommer bli världens släkttätaste gata haha! Sen kokade faster Anne-Marie kaffe, vi pratade och sen drog jag till jobbet.

Står här i gaten nu. Alla söta goa ungar som står och kollar på flygplanen genom fönstret och skriker av förtjusning. Älskar sånt! Det gör mig så glad! Gullungar!

Nu till Dagens Fråga......

Tycker du det är OK att skydda/gömma en person som är utvisningshotad? Varför eller varför inte?


Kommentarer
Postat av: Oskar

Jag skulle kunna tänka mig att gömma någon som inte var till så mycket besvär, till exempel en pygmé. Pigméer är små till storleken och därmed behändiga och lätta att gömma. De kan gömmas i till exempel garderober, bakom bokhyllor, i en avstängd ugn och så vidare.



Med hjälp av sina bågar och giftpilar kan de även enkelt ordna mat själva, speciellt nu i sommartider med alla hundar som springer runt.



Jag skulle även kunna ta hand om en jude eller zigienare, dessa folkgrupper har fått ta mycket stryk under historien och skulle därmed vara nöjda utan att man behövde lägga ner så mycket jobb.

2008-07-30 @ 23:42:13
Postat av: Oskar

Uppdate! Jag kan inte längre tänka mig att ta hand om en jude, jag träffade nämligen en idag och han var ett riktigt svin! Tyvärr....

2008-08-11 @ 22:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0