Svamp blev blåbär

Ja, nu har jag varit ute precis hela dan. Först gick mamma och jag en promenad, en lång en, till ICA och runt vid havet. Skönt som fasen. Sen drog vi ut i skogen med pappa för att kolla efter svamp. Jobbigt när man är ny på ett ställe för då är det svårt att hitta, och precis så blev det. Hittade inte en enda svamp. Jo, massor av svamp fanns det med inga som vi brukar plocka, och de såg dessutom oätbara ut många av dom. Speciellt efter den där kvinnan som dog inatt pga av förgiftning av svamp så är man ju lite extra försiktig.

Hur som helst så satte jag mig ner i skogen och började plocka blåbär istället. Hann inte plicka med än 1/2 liter innan pappa ropade genom skogen att det var dags att åka. Nu i veckan börjar ju älgjakten också så då vill man ju inte springa runt i skogarna. Hoppas det finns bär kvar till helgen så vi kan plocka lite till och frysa in, och som vi kan ha till smoothies sen i höst - MUMS!

Kolla, efter att ha skrubbat händerna med tvål och vatten är mina fingrar fortfarande blåbärsblå :D







Kommentarer
Postat av: Ann

Ja det är lite lyxigt då man inte orkar /kan hämta själv

2008-08-31 @ 20:10:20
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0